Followers

Sunday, June 26, 2011

I Saya tringin nak terime sejambak bunga.. BOleh Bagi x???? I





Saya : Awaaaak…saya teringin nak dapat sejambak bunga masa hari lahir saya. (Sambil memberikan senyuman paling manis dan jelita)
Awak : (Tersengih-sengih macam kerang busuk) Ala, bunga bukan boleh makan pun? Saya belikan awak makanan nak tak?
Saya : Tak mao, tak mao. Nak bunga jugak. Memang la bunga tu tak leh makan tapi kawan-kawan saya selalu dapat bunga bila birthday, anniversary. Saya teringin la jugak nak rasa feel camtu.
Awak : Awak ni..suka bandingkan diri awak dengan orang lain. Apa la yang best sangat dapat bunga tu? Lama-lama bunga tu layu jugak nanti.
Saya : Huhuhu..awak memang tak romantik!
Awak : Romantik, mantik. Saya suka tengok awak kenyang makan daripada senyum lebar, hidung kembang masa dapat bunga tu. Lagi satu, nanti awak riak.
Saya : Eh, kenapa pulak?
Awak : Yalah, bila dah dapat bunga satu rumah taman sume tau. Dok usik-usik awak. Pompuan, kalau dah kena usik rasa bangga. Oh, cik abang akulah orang paling romantik di alam fana cinta ni.
Saya : (Merungut dalam hati) Kalau dah tak nak bagi tu, macam-macam alasan dia buat.



Pernah mengalami situasi ini? Betul ke lelaki ni romantik sebelum kawin je? Bila dah kawin, hari lahir kita pun tak ingat. Dan…lelaki yang belikan hadiah bunga untuk isteri tu, memang dia  dengan penuh rasa cinta menghadiahkan bunga tu sebagai lambang cintanya atau didesak macam cita kat atas tadi? ok chop!! Hehehe..sekadar melihat keadaan sekeliling aq dan soalan yang sering datang dalam fikiran ? xde kne ngn spe2 pn.. n dialog kat ats tu saje je wat...  =)

(^_*)


2 comments:

tqahmisdar said...

lelaki, bila dah kawin romantiknye tang bahagian lain kot..hehe
my tunang tak pernah bg saya bunga,dah minta dengan macam2 cara pun, dia still tak bagi..nanti layu katanya, better beli benda lain.. sama je macam cerita ni..hehe

p/s: tak perlu romantik sangat, asalkan dia sayang dah memedai bg saya..=)

Cik Wani said...

yup..!
tp sometimes cm tringin erk nk bnde2 ni.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly