Followers

Saturday, July 21, 2012

I Biasa Saja darimu dan Selamat Berpuasa I



Malam itu
Aku berkira-kira
Haruskah mesej ucapan puasa daripadaku
Kuhantar terus kepada dia

Dia itu yang tidak banyak bicara
Yang sekadar melakar rasa mngikut prasaan
Yang tidak pandai menulis panjang berjela
Tapi bijak menjadi pendengar setia sampai bila2 insyaAllah

Aku kira tidak mengapa kalau aku yang mula
Lalu kutitip kata yang biasa-biasa
Sekadar tanda ingatanku kepadanya
Buat pengukuh persahabatan aku dan dia

Tapi entah apa menghalang
Kupadamkan sahaja mesejku itu
Fikirku tak apalah sayang
Biar rasa itu kusimpan di kalbu

Sesaat kemudiannya henfonku bergerak
Tanda satu mesej kuterima
Ucapan Salam Ramadhan Al Mubarak
Yang jelasnya bukan daripada dia

Aku tersenyum kelat seribu makna tp tetap bersyukur
Kerana diriku diingat oleh kwn2 yg sntiasa mnyokong
lalu langkahku ke kamar.
kelip2 mata namun sukar untuk dipejam..


tepat jam 1.50 AM.
dengn ringan jari jemari membuka laman sosial berwrna biru
NOTIFICATION!
ya ternyata darinya mngucap Salam Ramadhan.
Pantas kubalas seringkas bahasa
Yang lain-lainnya biarlah kusimpan di dada....


..........................................................................................................................................................................................................................................................
...............................................................


lama kelamaan saya mulai sedar tembok keegoaan saya makin menebal.

Ya Allah,, kau bersihkan hatiku ini 
agar aku diberi hidayah mu untuk jadi lebih baik.







tujukan lagu ni for all readers and bloggr..
 Hope Ramadhan kali ini menjadikan kite manusia yg lebih baik.
InsyaAllh. and lastly saya nak ucap kan Salam Ramadhan Al Mubarak..
Maaf kan saya jika selama ni ada tersalah, tersilap bahasa saya dlm blog ini
yg membuatkan anda smua terasa hati.

Assalammualaikm.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly