Followers

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru



Dian itu sentiasa membakar diri
Demi menerangi gelap malam
Bintang itu tinggi dilangit
Namun kerdipnya terlihat dibumi
Hujan mencurah gugur ke bumi
Merupakan punca pintu rezeki
Memberi nikmat pada tiap insan
Untuk mengisi perut kekosongan

Begitu jualah pada guruku
Panas dan hujan bukan penghalang
Mencurah ilmu didada
Demi melihat kejayaan anak bangsa

Jasamu guru tidak terbalas
Biar emas setinggi gunung
Biar intan seluas lautan
Namun itu bukanlah pembalasan

Kasihku kepadamu guruku
Tiada penghujungnya
Biarpun dunia kan ke akhirnya
Namun kasihmu tetap ku kenang
Biarpun jasad terkaku bujur

Haruman kasihmu tetap ke seluruh alam
Hari ini mampu aku melihat
Di bibirmu menguntum senyum
Tanda kejayaan anak didikmu
Begitu juga aku
Yang hari ini menanti kasihmu
Mampukah aku ulangi saat itu?

.........................................................................................


Assalammualaikm

rasanya baru semalam je saya mengharungi alam form 6.
bersama2 rakan2 seperjuangan yang kini alhmdulillh telah brjaya cont stdy di menara gading
seperti mana yang ibu ayah, guru2 dan kami sndri harapkn

td tgok album kt fb cikgu2, pic tema thun ni tok sambutn hari cikgu sgt best!
wahhh tetibe jadi jeles!
knp dlu xtrfikir nk kenakn ckgu cmtu!







alahai cikgu..
sangat comel kalian...


dikesempatan ini, saya nk wish SELAMAT HARI GURU kepada sume ckgu2
xkira lah yg mngajar ke yang telah mngajar saya

GURU INOVATIF MELONJAKKAN TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA

Saya Sayang CIKGU Saya

^_^

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly