Followers

Thursday, May 10, 2012

my HALLUCINATION



Jika ini amarah, lalu aku harus salahkan apa?
Jika ini ketakutan, lalu persepsi mana yang aku perlu salahkan?
Jika ini semuanya persoalan, lalu haruskah aku bukukan?
Lalu biarkan ia dicetak berjuta naskhah, 
Biarkan ia pindah dari satu tangan ke tangan yang lain,
Cuba lihat, siapa yang mampu beri jawapan?

Jika ini satu pencarian, apa yang aku cari?
Jika kembara ini aku keseorangan, 
Lalu, andai kata aku hulurkan tangan,
Akan ada kah yang menemani?
Jika mahsyur yang menjanjikan persoalan aku terjual,
Maka aku rela kekal jadi bukan siapa-siapa.

Ini, khazanah ini,
Aku tak rela jaja.
Aku cuma berharap.




Ia! ini cuma khayalan ku semata2!


^_^


2 comments:

Zu said...

Terlalu fikirkan sangat.. Padahal, secara realitinya, masih ada lagi yang bersama-sama dengan kita untuk tempuhi semua ni. ^_^

Cik Wani said...

yup mybe.... tiap hari yang sibuk akan membawa hati n fikiran ke arah len. ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly