Followers

Saturday, December 17, 2011

I Be COOL I


aku gembira bila mereka gembira..
aku senang hati tengok mereka ketawa..
itulah aku..
bila mereka sedih akulah tempat mereka luahkan..
sehingga aku tak larat nak simpan semua rahsia mereka..
aku akan berusaha menyimpannya..
tapi di situlah aku mengerti kehidupan yang penuh cabaran..
kesedihan tu memang pedih..
sehingga kini aku tak tahu dengan siapa aku harus luahkan jika aku sedih..
sebab aku tak nak mereka yang ketawa turut terdiam mendengar kesedihan aku..
aku lebih selesa meluahkannya dengan menulis di diari hidup aku..
tapi aku bersyukur kerana kesedihan ini jarang berlaku dalam hidup aku..
 
.......................
..........
....
.. 
 

Bersedih boleh meminimakan nilai hidup.. Kenapa perlu bersedih? Dan apa pula bersedih itu? Sedih itu adalah penyakit hati.. Bersedih ialah emosi normal bagi seorang manusia.. Jika tidak bersedih ini bermakna dia bukan seorang manusia yang normal.. Ya.. Itu saya pasti.. Bila masa pula perlu bersedih? Perasaan itu akan menyerang secara tiba² mengikut situasi dan keadaan..


Setiap manusia diberi personaliti berbeza.. Berbeza juga perasaannya.. Ada yang menganggap sedih itu indah.. Selalunya kesedihan itu akan menjadi kenangan yang sangat mahal tatkala kegembiraan mulai mekar.. Ada yang menganggap sedih itu terlalu pahit.. Memang sukar dipendam ataupun dipadam.. Sampai bila² pun ia tetap menjadi calar dalam larian kehidupan..

Kesedihan adalah antonim bagi kegembiraan.. Sama seperti racun yang berantonimkan penawar.. Jadilah kegembiraan itu sebagai ubat.. Bukannya sukar mencari kegembiraan seperti sukarnya menerima kesedihan.. Nikmati kegembiraan itu sebaiknya supaya ianya bakal menjadi penawar yang baik suatu hari nanti mungkin..

Sedih itu pilihan? Salah! Saya tak setuju.. Memang perlu bersedih tapi bukan menjadikannya pilihan.. Saya pun pernah sedih juga dengan kehidupan.. Bukan saja kehidupan saya, kehidupan keluarga saya, kehidupan kawan saya, kehidupan kawan kepada kawan saya, bukan tu je tapi semualah! Akhirnya saya fikir kehidupan bukannya kekal, kenapa tidak teruskan saja dengan kegembiraan bukan? dan sya tengah bersedih sekrg. hmm,, i think i need someone to talk. n i miss someone which is always give me spirit of one time.

and now i should be

Y
Y
Y
Y


 
 
 
^_^

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly