Followers

Sunday, March 30, 2014

One morning, many stories = MH370



Terkedu. Tersendu. Terdiam tanpa kata2. Terduduk tanpa bicara. Bagaikan nak pecah dada bila mendengarnya. Perkhabaran yg membunuh semua jiwa. Jiwa2 yg selama ini masih mengharapkan khabar berita gembira darinya. Kini MH370 sudah terjawab Ramai yang bilang, berita yang dikhabarkan oleh Pak Najib adalah.
Pengakhiran dari sebuah pencarian. Pengakhiran bg sebuah penantian. Pengakhiran bagi penantian seorang ank perempuan terhadap ayahnya. Pengakhiran bg penantian seorang ibu terhadap anaknya. Pengakhiran seorang ank kecil trhadap ayahnya. Pengakhiran seorang isteri terhadap suaminya. Pengakhiran bg seorang kwn terhadap kawanya. Namun TIDAK untuk Pengakhiran bg misteri kehilangannya. KERANA aku, dia dan semua YAKIN Pihak berkuasa tetap terus berusaha untuk mencari. Walaupun destinasi terakhirmu disana. Akan TETAPI Jika betul pengakhiran hidupmu disana. Penghujung kehidupanmu juga disana. Betapa rakusnya sikapmu. Mengakhiri hidupmu begitu. Zalimnya dirimu. Membiarkan kami lama menunggu. menunggu dan terus menunggu. Oleh itu. TERIMA KASIH atas selama 11 tahun lamanya khidmatmu diguna. Ya Allah ya tuhanku. Terima kasih Ya Allah.
Kerana mendengar rintihan KAMI sebagai hambamu Ya Allah. Kerana mengabulkan doa2 kami Ya Allah. Hanya kepadamu kami berserah Ya Allah. Permudahkanlah urusan mereka sekali lagi Ya Allah. Jika benar, Permudahkanlah supaya jasad2 yg kami sayangi Ya Allah. dapat dikeluarkan dari lautanmu yg maha luas itu Ya Allah. Agar jasad2 itu dpt bersemadi dengan sebaik2nya Ya Allah. Tetapi jika kau tidak mengizinkannya Ya Allah. Siapalah kami untuk mempertikaikannya Ya Allah. Siapalah kami untuk mengadilinya Ya Allah. Kerana kau la yang maha berkuasa Ya Allah. Kau la yg menentukan segala2nya Ya Allah. Kami sebagai hambamu... pasrah dengan ketentuanmu Ya Allah. juga Redha dengan qada dan qadarmu Ya Allah.

...................................................................

Terbang setinggi awan
Jatuh sedalam bumi

Al-fatihah

Aman adanya dirimu jauh #MH370



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by Suck my Lolly